tillbaks på ruta 1

Här har det varit öken ett tag.. kan kanske bero på att jag gjort massa grejer om dagarna och inte ätit pulver! bad, reaaal bad! Nåväl, som sagt gick de utförs i typ torsdags? jag var så sjukt hungrig så vi lagade middag (spegettin med bacon), sen gick de bara utför! Dock har jag inte snaskat i mig massa läsk och skit iallafall, men jag tänkte försöka skriva in vad jag kan komma ihåg att jag ätit sen torsdag (bra att göra de så jag får riktigt dåligt samvete!!)

Matintag tors-idag: 2 opalen mackor (1 texmex med mörkt bröd, och 1 kyckling med ljust bröd), vanlig macka till frukost (dock bara en halva varje gång, detta åt jag till frukost 2 dagar), 2 små skålar med glass, frukt (ananas, passionsfrukt, clementiner), några godisar (typ 10 kanske?!), knappt 10 chirre med dirre, ungsbakad fläskfile med rotfrukter i ugnen, pepparsås och sallad (vi firade fredriks (då) nya jobb), 1 liten (då menar jag VÄLDIGT liten!!) portion med rotfrukter i ugnen och kött som mamma lagade till middag i söndags, lite julmust och coops källvatten med päronsmak, ½ pilsnerkorv med bröd och långfil med socker och flingor (middag idag).

Ja, detta är väl ungefär det jag ätit på typ en vecka. Har som sagt knappt ätit sötsaker vilket känns skitbra för jag ska fortsätta hålla mig ifrån den skiten. Sen att jag har ätit middag kan jag ju inte direkt tycka är fel, eller jo eftersom jag höll på med pulver men ni hajjar! Men de största problemet är egentligen mackorna och detta vet jag om sen förut ska jag tala om.. Jag ääääääälskar mackor, alla möjliga mackor med alla möjliga pålägg (mamma har till och med pratat om detta att de är nog ett litet syndrom vi har både hon och jag)..

MEN.. imorgon sätter jag igång igen så nu är det slut med mackorna och sötsaker (även om jag inte direkt ätit nåt sånt). Det enda undantaget är att jag inte ska käka pulver till middag imorgon eftersom vi är bjuden på födelsedagsmiddag, men jag hörde att de skulle bli tacos och det är ju rätt nyttigt faktiskt så de blir bra. Dock blir de en liten portion men de har jag faktiskt haft även dessa dagar som jag ätit, har inte alls ätit stora portioner vilket är ett mega PLUS!
Det gick så himla bra med pulvret i 1½ vecka så jag ska fan inte förstöra för mig själv, jag klarade det galant och det ska jag fortsätta göra i nån vecka till. Enda jobbiga är väl egentligen att nu börjar jag i storsett om på ruta ett (bort med matsuget alltså), men jag är mer bestämd än någonsin så det här grejjar jag galant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0