sjuk i magen

Öken återigen..

Varför ligger jag inte och sover? Kan inte.. nåt är fel med mig, jag mår hemskthemskt illa och är något så risig i kistan.. Skulle jobbat idag (söndag), men det fanns inte i min värld så dåligt som jag mått idag. Ska även jobba imorrn/idag också men eftersom att jag sitter här och fortfarande inte mår ett piss bättre så blir det inget jobb! Konstigt att man ska behöva få dåligt samvete gentemot resterande personal för att man är sjuk, jag har verkligen inte bestämt detta, inget jag vill.

Nåväl, imorgon så startar jag iallafall med pulver igen. Känns som en ypperlig ide eftersom jag ändå mår så kasst så jag inte kan få i mig nå mat. Jag har sagt det förut men säger det igen, nu blir de lika hårt som sist jag körde för de gick skitbra och det är ju faktiskt det här jag vill.

Fick ungefär 2h(?) sömn föregående natt och det lär inte bli fler inatt heller, får vrida och vända utan nåt vidare bra resultat. Ska slänga mig i sängen nu iallafall ihopp om några timmars sömn innan jag måste upp för att ringa till jobbet och sjukanmäla mig.
När jag ändå är inne på sjukanmälan så blev jag så j-vla förbannat less imorse när jag skulle göra det.. ringde först till jobbet och allt var grönt (trodde jag ja), efter en stund ringer telefonen och jag får höra: du måste ringa Monica, för vi vet inte vad vi ska göra, sagt och gjort ringde Monica å fick till svar: jag jobbar inte på helgen, du måste ringa personalen! jag: jag har redan gjort det, dom sa att jag skulle ringa dig.. men nejnej tydligen inte, ringer återigen på jobbet och får som svar: ja, vi har ju egentligen sagt ifrån att vi ska ringa ut folk de står skrivet, men vi får väl försöka..
ÅÅÅÅÅÅH!! På en arbetsplats ska man väl förihelvete veta vart man ska ringa för att sjukanmäla sig??! Jag klandrar inte någon, men dom får ju förfan fatta ett beslut. Är man skitrisig vill man inte direkt sitta och ringa runt 100 samtal för att säga: jag är tyvärr sjuk!

gnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0