- 7

Då var de söndag igen då och åter en helg som är över, en mycket rolig helg har det varit!

Fredag: Började min dag med att åka på vårdcentralen för en koll av magen. Fick först träffa en läkare som jag prata massa med sen gick jag till labb och tog lite blodprov och gravtest osv. Allting såg bra ut på blodprovet och gravtestet var såklart negativt annars hade jag inte nämnt de här :b hehe. Fick prata med läkarn igen och kom överrens om en ny tid den 23 för att ta ett laktostest.. är ju typ 100% säker på att de är "positivt" eftersom jag vet att jag reagerar på laktos men man måste ju göra som dom säger. Beroende på vad testerna visar så får jag ev. en remiss till medicinkliniken för koll om jag har IBS osv.

Sen åkte vi till Södra där vi har varit hela helgen. Åt god mat och spelade spel och grejer.

Lördag: Tog en lååång sovmorgon vilket var väldigt behövligt för mig eftersom jag knappt sovit någonting på hela veckan. Sen åt vi hemmagjord sushi till förrätt som var så jäkla god, sen åt vi varmrätt. Resten av kvällen bestod av spela och massa skratt, hade skittrevligt!

Idag blir det väldigt lugnt, har just käkat och nu blir de nog bara deg i soffan resten av kvällen. Jobbar mån, tis, tors och fredag denna veckan så de blir härligt med lite jobb. Sen på fredag är vi bortbjuden på middag som nog blir skittrevligt och mysigt!


Till matintaget ihelgen då..

Fredag: Lite mer än en halv opalenmacka med kyckling till frukost/lunch, till det drack jag lite ramlösa. Middag åt jag 3 små tunna skivor tjälknöl med sallad och pepparsås, till det drack jag fanta.

Lördag: 4 sushirullar till förrätt, ½ biff med 2 hasselbackspotatisar, sallad, sås och ramlösa. Innan jag gick och la mig åt jag 2 rostisar med makrill och en snutt majo.

Söndag: Ungefär ½ pizza och 1 pepsi.

Övrigt: Åt 1 plopp lakrits i fredags + typ 5 salmiakbalkar. Igår åt jag typ 5 chips och nån karra. Imorse åt jag 2 lakritsgodiar och 4 djungelvrål. Sen drack jag 2 breezer igår, 1 kopparbergs 7,0 och 2 vinglas!

Har alltså druckit rätt mycket läsk ihelgen.. men så länge jag inte gör de under veckorna och inte ÖSER i mig på helgerna känns de rätt okej ändå ;) man kan inte vara utan allt gott här i livet!
Måste tillägga också att jag vägde mig i fredags och vågen visar nu -7kg!! Känns rätt grymt och skönt om jag ska vara ärlig, 6-7 kilo kvar så är jag i hamn :) Bryr mig egentligen inte om vad de är för siffror på vågen men jag är rätt säker på att om jag blir av med 6-7 kilo till så är jag nog rätt nöjd med kroppen :) Vi får se! BTW, jag har alltså fortsatt att gå ner fast jag har ätit vanlig mat. Gick ner 4kg när jag åt pulver 1vecka, sen på 1½ vecka till har jag alltså gått ner 3kg utan nån slags bantning.

Enda jag gör nu är att jag såklart äter mindre, äter pulver ibland till middag, inge sötsaker under veckor och helst inte mycket under helgerna heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0